tirsdag 26. juni 2012

Sommeren 1972 er i gang...:-)

Etter å ha etablert en skikkelig "bad-boy attitude" på hjemstedet med rockekonserter rundt 17. mai-feiringa som irriterte mange og store musikalske opplevelser med nye fans i jernverksbyen Mo i Rana var vi på vei ut av "mors liv".
Jeg sluttet som telegrafbud 31. mai etter å ha brukt mesteparten av arbeidstida de siste månedene på å legge opp vår første turné i Nord-Norge. Attenårsdagen 6. juni ble feiret på Fjordkroa med "lovlige" halvlitere.
Vi kjøpte vår første bil 22. juni, en grå, fint brukt Ford Transit til kr. 14.700,- På avbetaling, selvsagt. Odd Johan skar ut FREAK-bokstavene i oransje, selvklebende plast og dekorerte doningen. Vi flyttet skilleveggen og satte inn et gammelt bil-baksete, helt i lovens ånd.
For meg personlig var det en stor dag (igjen) da Bjørn Olav Jakobsen og hans kjæreste Synnøve kjørte meg til Sandnessjøen der vi hentet mitt nye vidunder av et trommesett, et sølvskinnende HAYMAN PEACEMAKER KIT.
Vi var klare for verden...


Denne sommeren skulle bli den mest spesielle hittil i våre unge liv. De beslutninger som ble tatt, den felles innsats og offervilje, den fryktløshet og tillit vi fant hos hverandre, alt er meislet inn i oss fem for all tid.
Mye er skrevet ned i dagboka fra dette året, det magiske 1972, og jeg vil dele det meste med dere denne sommeren...:-)

Stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar